Πότε πρέπει να αλλάξετε ελαστικά

Πώς καταλαβαίνετε οτι τα ελαστικά σας
έχουν φθαρεί και χρειάζονται αντικατάσταση

Τα ελαστικά που ελέγχονται συχνά, διαρκούν περισσότερο. Ο εβδομαδιαίος έλεγχος του βάθους πέλματος και της κατάστασής του, της πίεσης του αέρα, πιθανών ζημιών ή ανομοιόμορφης φθοράς, είναι μια καλή στρατηγική για να επιτύχετε την μακροζωία των ελαστικών σας.

Αναπόφευκτα όμως κάποια στιγμή τα ελαστικά θα χρειαστούν αλλαγή. Άλλες φορές είναι δυνατόν να επισκευαστούν, εφόσον κριθεί εφικτό από εξειδικευμένο προσωπικό. Πιο κάτω σας παραθέτουμε τους λόγους για τους οποίους πρέπει να σκεφτείτε την αλλαγή των ελαστικών σας:

Όταν ο βαθμός φθοράς προσεγγίζει το νόμιμο όριο. Το κατώτατο όριο σύμφωνα με τον νόμο που επιτρέπεται να φτάσει το ύψος των σκαλισμάτων στο πέλμα του ελαστικού είναι 1,6mm. Συνεπώς όταν το ελαστικό φαγωθεί και το πέλμα φτάνει κοντά σε αυτό το ύψος, πιθανότατα να μην παρέχει πια την απαραίτητη ασφάλεια και να είναι παράνομο.

Όταν υπάρχει διάτρηση ή ζημιά. Παρότι τα σύγχρονα ελαστικά είναι πολύ στιβαρά και ανθεκτικά, διατρήσεις μπορούν να συμβούν. Η διάτρηση πολλές φορές είναι επισκευάσιμη, όμως πρέπει να πραγματοποιηθεί από εξειδικευμένο προσωπικό ώστε να αποκαλυφθούν τυχόν κρυφές ζημιές. Το ελαστικό είναι οριστικά μη επισκευάσιμο όταν α. υπάρχει τρύπημα στο πλευρό β. Το σύρμα του τακουνιού είναι ορατό, γ. υπάρχει ζημιά από διαβρωτικές ουσίες δ. εμφανιστούν πτυχώσεις ή αποχωρισμός στη γόμα ή στα λινά ή και στίγματα («μουστάκια») στην εσωτερική γόμα.

Όταν τα ελαστικά σας εμφανίζουν σημάδια γήρανσης. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν τη ζωή ενός ελαστικού, όπως οι συνθήκες αποθήκευσης, η θερμοκρασία, το φορτίο, η πίεση, ο τρόπος οδήγησης, η ταχύτητα κτλ. Τα ελαστικά γερνούν ακόμη και αν χρησιμοποιούνται περιστασιακά, χωρίς να έχει σημασία το πότε κατασκευάστηκαν. Για τους λόγους αυτούς συνιστούμε στους οδηγούς να ελέγχουν τακτικά την εξωτερική εμφάνιση των ελαστικών τους για τυχόν παραμορφώσεις στο πέλμα, στην περιοχή στήριξης της ζάντας και γενικά εξωτερικές ανωμαλίες. Η υπερβολική γήρανση των ελαστικών μπορεί να δημιουργήσει απώλεια πρόσφυσης. Μετά από 5 χρόνια τα ελαστικά πρέπει να επιθεωρούνται τουλάχιστον μια φορά το χρόνο και μετά το πέρας 10 ετών από την ημερομηνία κατασκευής τους συνιστούμε την αντικατάστασή τους με καινούρια.

Όταν υπάρχει ανώμαλη φθορά. Μηχανικά προβλήματα όπως ακατάλληλη ευθυγράμμιση των τροχών και ζυγοστάθμιση, πρόβλημα στην ανάρτηση ή λάθος πίεση αέρα, μπορούν να οδηγήσουν σε ανομοιογενή φθορά του ελαστικού. Για να αποφύγετε τέτοιου είδους προβλήματα προτείνουμε να ευθυγραμμίζετε και να ζυγοσταθμίζετε τους τροχούς σας μια φορά το εξάμηνο. Έτσι θα παραταθεί η διάρκεια ζωής των ελαστικών και θα έχετε πιο άνετη οδήγηση. Ακόμη, η αντιμετάθεση των ελαστικών σε τακτά χρονικά διαστήματα είναι άλλος ένας τρόπος να διατηρήσετε το πέλμα.
Όταν τα ελαστικά δεν είναι κατάλληλα για το όχημα σας. Ελαστικά από διαφορετικές διαστάσεις, στάδια φθοράς ή κατασκευαστές μπορεί να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην πρόσφυση του οχήματος σας, όπως και στη φθορά των ελαστικών. Για καλύτερες επιδόσεις συνίσταται να χρησιμοποιείται ο ίδιος τύπος ελαστικών και στους τέσσερις τροχούς.